Tilbage til billeder

Fredag den 27-7 2012

Op klokken 0730. Morgenmad på værelset, og afgang mod L.A. før klokken 0900. Vi var fremme ved hotellet: Custum Hotel før klokken 1200, så det var længe før vi kunne få værelset. Vi fik tilbuddet om at oplagre vores bagage i lobbyen så vi kunne køre ud og aflevere bilen, men vi ville også gerne ud og se L.A., men jeg ville ikke køre rundt. I receptionen foreslog de at vi kunne tage en guidet tur rundt og hun havde et selskab  hun ville anbefale og det skulle være en af de bedste. Det bestemte vi os for, men så kunne vi ikke nå at aflevere bilen, så det droppede vi. Damen i receptionen foreslog at hun kunne opgradere os til en suite, så kunne vi blive tjekket inde og få værelset med det samme. Det kunne vi kun takke ja til, og det skulle ikke engang koste ekstra. Vi fik en hurtig frokost på værelset og så var det afgang på sightseeing. 65 dollar pr. mand så det skulle gerne være en god tur. Det var det også, guiden havde læst lektien inden vi tog af sted. Hvad han ikke vidste om området var ikke værd at vide. Vi kørte først ud til Santa Monika, hvor de havde deres kontor, og vi havde lidt tid på egen hånd, hvor vi skulle betale, inden selve turen begyndte. Vi blev først kørt til Santa Monika bjergene hvor vi havde udsigt til Hollywood skiltet og en masse fine huse i bjergene, guiden havde en masse at fortælle om de forskellige huse og dem der boede deri. Så gik turen til Hollywood Boulevard og Walk of Fame. Masser af mennesker og en masse fortovsstjerner der skulle fotograferes.  Så gik turen til Beverly Hills hvor vi igen så en masse huse og fik meget at vide om husene og beboerne.  Så var det Rodeo Drive med alle forretningerne med mærkevarer som vi ikke engang har råd til at spørge om prisen på, men det var sjovt at ose. Næsten 5½ timer efter at vi var taget hjemmefra var vi på vej tilbage til hotellet, med en masse indtryk og en masse billeder. Tid til aftensmad som blev indtaget lidt ned af gaden i forhold til hotellet. Et pizzeria stod for skud. Cecilia og jeg fik pizza og Britta en kyllingesalat til en samlet pris af 43,61 dollar alt inkl. Nu skulle bilen afleveres og det var lidt spændende hvad de ville sige til vores lille uheld med bilen. En flink ung mand tog imod bilen og der var ingen problemer med uheldet, han kunne se i vores papirer at det ville forsikringen ordne så det skulle vi ikke tænke på. Jeg åndede lettet op og vi tog en taxa tilbage til hotellet, 12 dollar. Efter en gåtur på en times tid var det igen tid til de sædvanlige aftensysler, og der skulle også gøres klar til hjemturen dagen efter.